Strona główna » Serwis » Diagnostyka Komputerowa

Diagnostyka Komputerowa

Podczas napraw elektromechanicznych i elektronicznych robimy: diagnostykę komputerową, odczyt i kasowanie błędów, kasowanie inspekcji serwisowej, naprawy nadmuchów klimatyzacji, wentylatorów, termostatów, czujników temperatury, centralnych zamków, elektrycznych szyb, mechanizmów wycieraczek, rozruszników, alternatorów, układów ABS i poduszek powietrznych, instalacji elektrycznych, regenerujemy przepustnice, wymieniamy cewki zapłonowe, kopułki, przekaźniki, przewody, przełączniki, naprawy sterowania silników diesla, benzynowych i filtrów cząstek stałych, montujemy alarmy, czujniki parkingowe, haki holownicze, blokady skrzyni biegów i wiele innych.

Z elektroniką w samochodzie spotykacie się Państwo na co dzień. Są to kolejne podzespoły oprócz typowo mechanicznych, które mogą ulec awarii i w tym przypadku konieczne są bardziej zaawansowane metody naprawcze, wymagające specjalistycznego sprzętu i większej wiedzy. Przypuszczalnie nie jeden raz spotkaliście się Państwo z usterką elektroniki, która utrudniła dalsza jazdę. W tych przypadkach często można zaobserwować różnego rodzaju kontrolki zapalające się na desce rozdzielczej. Wielokrotnie mamy telefony od Klientów z zapytaniami co dana kontrolka sygnalizuje i jakie są ewentualne konsekwencje z tym związane. Klienci w tej sytuacji jadą do serwisu z góry uprzedzając, że chcą tylko podpiąć auto do komputera.

Trudno nam powiedzieć skąd wzięło się przekonanie u bardzo wielu Klientów, że samo podpięcie do komputera rozwiąże problem. Czasami rzeczywiście może się tak zdarzyć, gdy po odczycie błędów okaże się, że mamy do czynienia z usterką tak zwaną sporadyczną i wtedy da się ją skasować. W większości przypadków jednak okazuje się, że błąd jest stały i aby naprawić auto elektromechanicznie należy wykonać kompleksową diagnostykę.

Komputery diagnostyczne stosowane w serwisie mogą wykryć błędy bardzo wielu elementów, natomiast pomimo tak zaawansowanej technologii motoryzacyjnej nie zastąpią czasochłonnych czynności wykonywanych przez diagnostę. Nie można z nich odczytać, który element wymienić lub dla przykładu, w którym miejscu naprawić uszkodzoną wiązkę przewodów. Oznacza to, że na powstanie określonego błędu ma wpływ bardzo wiele różnych parametrów nie tylko natury elektronicznej. Sprawdzenie przez diagnostę przyczyny usterki wiąże się wykonaniem wielu pomiarów, które są wykonywane także podczas jazdy. Sprawdzana jest jakość wiązek elektrycznych, szczelność i drożność układów, mierzone ciśnienia i podciśnienia itd. Proponujemy Państwu, aby przed podjęciem decyzji o wymianie elementów elektromechanicznych wykonać kompleksową diagnostykę, która za względu na czasochłonność jest droższa niż sam odczyt błędów, ale daje możliwość trafnej naprawy. Wielokrotnie warsztaty bez głębszej analizy problemu wymieniają elementy, nie likwidując usterek, co skutkuje niepotrzebnymi kosztami.

Gdy tylko zauważą Państwo jakieś usterki, samochód powinien szybko znaleźć się w naszym serwisie, zdiagnozujemy i naprawimy – zapraszamy.